Tuesday, January 19, 2010

Rintihan hidup..

Sesungguhnya sesuatu yang bermula akan berakhir juga akhirnya.Itulah takdir dan sesuatu yang tidak dapat kita ubah..kadang2 kita lebih mengejar sesuatu yang tidak pasti..kerana ingin mengejar,kita sanggup berkorban untuknya tetapi adalah kita sedar tindakan kita itu umpama menjolok sarang tebuan.sekiranya kita masih masih leka maka kita akan sentiasa dibayangi olehnya..
Jika inginkan kejayaan,pasti usaha yang gigih perlu dicurahkan.kadang2 walaupun sesuatu yang kita mau kita xdapat tapi kita akan berasa puas kerana kita kecapi semua itu dengan usaha sendiri.
Apabila kita leka ataupun dibayangi oleh sesuatu,sedarlah dan kembalilah ke pangkal jalan.Walaupun kita jauh diperantauan, ingatlah orang tersayang.walaupun mereka jauh dari kita,ketahuilah bahawa mereka akan menyayangi kita dengan seadanya.
Kepada mereka yang sudah jauh sesat dari jalan sepatutnya,sedarlah dan kembalilah ke pangkal jalan.Jangan jadikan sikap ego diri menguasai pemikiran kerana buruk padahnya.Ingatlah kawan2 adalah orang yang rapat dengan kita so kalau ada apa masalah,berkongsilah dengan kawan.manala tau kawan boleh tolong selesaikan permasalahan itu..

No comments: